Förutom den
kontakt som sluter då spolen får manöverspänning, så finns det också två brytande kontakter i batteriomkopplaren, som synes på schemat.
Ta gärna en tydligare bild på det hörn av schemat där batteriomkopplaren finns, så anslutningsbeteckningar mm blir lite mer lättlästa.
Jag tror knappast att spolen har 0 ohm, mer troligt att resistansen är i storleksordningen 0,5 - 2 ohm. Men det är ju svårt att mäta så låga resistanser säkert med en billig multimeter. Säkrare att koppla den till en känd
spänning och samtidigt mäta spänning och
ström, sen kan man räkna ut resistansen.
Jag tittade i en Bosch-prislista från tidigt 80-tal och såg att det finns flera olika varianter på batteriomkopplare. Förutom 0 333 300 003 som den här tråden handlar om, så fanns det också 0 333 301 007 , 0 333 301 009 och 0 333 301 010. I december 1983 var utpriset till kund runt 1300 kr + moms. Inga billiga saker på den tiden!
En märklig sak är att jag inte har hittat någon närmare beskrivning alls av de här kombinerade 12/24 V-systemen i några gamla Bosch-papper eller annan bilelektrisk litteratur som jag har tillgång till. Det enda som finns är ett inkopplingexempel som inte visar något av batteriomkopplarens inre funktion, den är bara ritad som en "
black box" med numrerade anslutningar.