Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarAndra märken[Lastbilar] Veteransnack

16" däck till Ford D300 Custom Cab

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera andra veteraner här

Punktarn (trådstartaren)

#1 » 13:02:53, 25-10-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej, vet inte om detta blir i rätt forumstråd.
Har en Ford D300 som jag tänkte fixa klar till besiktning, men däcken är så grovt spruckna att jag inte vill köra den många meter med de som sitter på nu.
Så tänkte höra om det finns någon här på maskinisten som har 6st 7.50-16 däck liggandes i skapligt skick eller om någon har några normala 16" lastbilsfälgar för en 6.5t bil med bultcirkel 6/205 mm, nav 161 mm med däck i Värmlandsområdet eller omnejd.

Bild
Punktarn
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 16:02:57, 09-10-2018
Ort: Värmland
Sverige
Maskintyp: Lastbil



Punktarn (trådstartaren)

#2 » 17:46:33, 27-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kommit på ny tanke, så rubriken i detta inlägg blir lite fel, tänkte skippa 16" däcken och gå på 17'5" Mercedes 814 fälgar som har 6x205 bultmönster och 161mm nav istället, då det är mycket enklare att finna däck till dem i rätt profil.
Dock är problemet att jag bara har fått tag i 3st fälgar, så ifall någon har 4st till eller fler liggandes så får ni gärna höra av er.

Bild
Punktarn
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 16:02:57, 09-10-2018
Ort: Värmland
Sverige
Maskintyp: Lastbil


Återgå till [Lastbilar] Veteransnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se