JomsViking skrev:V...Winchen är då rätt gammal nu men med dubbelpart lina minskas belastning rätt bra,och pajjar den....beställer man nytt ...
Jag menade att dels så slits kontaktorn hårt på winchen, men framför allt om du råkar köra upp för långt så drar du itu något. Inte kul med haveri när sakerna behövs, framför allt om man står illa till, det är kallt, mörkt och massa snö. Men alla gör som de själva vill.
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra. Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.
Ang att "dra i sönder" så kommer jag naturligtvis ha en referenspunkt att gå efter där man stoppar inmatningen i tid+ en slags gummibuffert som kan bromsa lite i den höjd ungefär bladet är på sista bilden
Medar eller stödtallrikar tillverkade och monterade,fann lite Hardox . Tog något mindre fyrkantsprofil så dom inte sitter helt stumma utan orkar röra sig lite. Vagnsbult håller den på plats
Inge större insatser mer än vart på bilprovningen förra veckan,inga problem. Naturligtvis avmontering av vinch och plog innan. Denna gång verka jag dock kört endast 9mil på 2 år
Det verkar fungera väl,dock fastnar snö i bladet för det mesta men detta löses med att måla och ev dra på matolja(tipps från andra trådar) Kör fn utan släpskor
Inget sönderdraget eller andra problem än så länge,rätt nöjd även fast jag räknat med vissa justeringar