Bjur på en tråd om min bandvagn jag köpte in januari 2014 och lite av dess resa till nästan fullbordad
Årsmodell -78 modell NF1/Mk2,denna var mestadels avsedd för export och många hamnade bla Norge och England.
Ja den fungerade väl när jag fick den levererad från Årjäng där jag köpte den men den behövde rejäl överssyn och vård.
Blev direkt stora översynen på denna och när våren kom en del plåtbyte och tätning i bakvagnen pga av rostskador.
Därefter följde målning,oljebyten och service på motor och växellådorna mm.
Vi amfibietestade på sommarn 2014 med godkänt resultat dock under vissa säkerhetsrutiner.
Hade tur att hitta en Weberförgasare med insug från en svensk 202N som blivit REMO(REnovering-MOdifering)strax innan skrotning.
De gamla SU-fuggarna funkade men va lite rappliga.läckte bränsle när de ville och ville gärna bråka med ånglås.
Sen blev det installation av backkamera,blinkfyr,bygge av kåpan,ny modern 24 volts generator och batterier,montering av en sugfläkt i kylshaktet för ventilera motorutrymmet lite extra på sommarhalvåret.
Monterade även ett intercom för förare och passagerare fram+ en interntelefon mellan fram o bakvagn
iaf medåkande i bakvagn vill meddela att de mår illa o vill stiga av
Det har gjorts en hel del utöver detta med och säkert blir det mer
Vill ni veta nått om Bm-bandvagnarna så fråga gärna på