Skifte av torsjonsstag.
Bjørn skrev:Det står i en B20 og det finns vel ikke noe som er trevligare å lyssna på en det
Bjørn skrev:Den starter greit når den er kald og går godt. Men hvis den stoppes etter kjøring og står til den er halvvarm er det umulig å få start igjen. Da må den stå til den kommer ned til omlag 40 grader da starter den igjen.
Oljenivå på forgasserne er OK.
Finns det noen eksperter på justering av doble SU gassere her?
Tycko Mikiasson skrev:Sista åren som svenska försvaret hade 202:an så konverterades många om till weber förgasare. Dessvärre så blev många fordon utskrotade av Stena metall för 650 kronor styck. Lastbilar traktorer och andra fordon. Deras enda brott var att dom var gröna och räknades som krigs materiell. Och fick därför inte säljas civilt.
Trondos skrev:Bjørn skrev:Den starter greit når den er kald og går godt. Men hvis den stoppes etter kjøring og står til den er halvvarm er det umulig å få start igjen. Da må den stå til den kommer ned til omlag 40 grader da starter den igjen.
Oljenivå på forgasserne er OK.
Finns det noen eksperter på justering av doble SU gassere her?
Jeg er ingen ekspert, men dette høres litt ut som min første bil, 240 fra 1980, med B19A motor? Den hadde riktignok Zenith-Strømberg forgasser, men den ble sur når den var halvvarm. Den startet, men måtte ha full gass og en del kinning på starteren.
Det viste seg at problemet var at når motoren går, blir forgasseren og innsugningsmanifolden kjølt av bensin/luften som går gjennom. Når du stopper motoren, stiger varmen fra blokka opp i forgasseren, bensinen i flottørkammeret fordamper, og motoren blir sur. Volvo solgte en bakelittplate som en satte mellom forgasseren og innsugningsmanifolden, problem solved.
Kan det være noe lignende som skjer på B20 også?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst