Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarSpecialkategorierBrandfordon

Utryckningsfordon

5 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera brandfordon (lastbilar) här

Agneta Björkén (trådstartaren)

#1 » 08:53:43, 20-02-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Förra månaden fotade jag Haparanda/Torneås nyaste brandbil..en stegbil med räckvidden 44 meter...det lär vara en av de högsta i sverige.
Bild
Agneta Björkén
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:55:20, 16-02-2010
Ort: sangis
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Ponsse Buffalo-skotare
Ponsse Beaver -skördare
Lastbil
Grävmaskin-TB 175



olle67

#2 » 14:42:57, 20-02-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

När jag bodde i Los-Angeles(var bil mek på Volvo)så titta ja en dag förbi en brandstation och hälsa på gubbarna,som vanligt stod dom och putsa sina bilar,chefen berätta att de va lite intern tävling mellan brand-stationer i stan om vem som hade dom blankaste bilarna,när ja vände ryggen åt en bil så drog dom på en tuta som dom enbart sätter på i väg korsningar,ja förstår varför,efter de hörde ja ingenting på 1 timme,men de va mkt kul å se en brand-station från insidan,som vanligt va Jänkarna väldigt gästvänliga....
olle67
 

Agneta Björkén (trådstartaren)

#3 » 17:21:07, 20-02-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

det är som när man bett åskådare hålla för öronen när monstertrucken startats...de ANAR inte vilket oerhört öronbedövande ljud dom åstadkommer...händerna flyger upp över öronen så fort den startas..de ojar sig o tycker den låter högt...då har den bara gått på tomgång!!! :razz: När man drar på gasen ska det kännas i kroppen..marken vibrerar under en!
Agneta Björkén
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:55:20, 16-02-2010
Ort: sangis
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Ponsse Buffalo-skotare
Ponsse Beaver -skördare
Lastbil
Grävmaskin-TB 175

bm1113

#4 » 17:40:07, 20-02-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

:buga: :thummar: kul att se

HeHe ja nog är det ju så själv när man är på något med liknande ljud man setter en propp i ena örat men nog offrar man ju lite hörsel bara för att få höra någon :thummar: sen kan jag tänka mig när de är inomhus med låter de ennu värre men de bästa jag hört de var på Tractor pulling i Rättvik när Cougar drog med alla 5 Keth black V8orna eller vad dom heter samma som de värre i dragrace i alla fall de var ett enormt härligt ljud var ju som ett evigt dån när de var fler en 2st :bira: :buga:
Mvh Alexander
Vad vore livet utan Maskiner eller Maskinisten ;)

Man måste sikta mot stjärnorna för att nå trätopparna

MaskinFotograferna för Norrbottens Län
https://www.youtube.com/bm1113
Användarvisningsbild
bm1113
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 05:09:27, 27-04-2006
Ort: Kalix
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

Agneta Björkén (trådstartaren)

#5 » 18:28:36, 20-02-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

ibland kan hjälp det vara bra med räddningskåren..här assisterar dom med luft till monstertruckens däck på en uppvisning i norrland.
Bild
Agneta Björkén
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:55:20, 16-02-2010
Ort: sangis
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Ponsse Buffalo-skotare
Ponsse Beaver -skördare
Lastbil
Grävmaskin-TB 175


Återgå till Brandfordon

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se