Jag misstänker att du har tittat på detta
Y/D-pådrag, eller?
I så fall så står det i texten att det har 240 volt manöverspänning. 7,5 kW modellen är troligen rätt för dig, men du får kolla motorns märkskylt vilken
ström den drar. Jag ser inte tillräckligt bra för att kunna tolka den just nu, men lägger in bilden igen så någon annan kanske ser bättre...
Kimkum skrev:
Problemen är (minst) tre:
* Klarar oljetrycksvaktens brytare av 240 V? Annars kan du inte använda denna med risk för ras som Johan Eriksson visade
* Vad har magnetventilen för manöverspänning? Är inte det 240 V så måste du ändå ha transformator och eventuell likriktarbrygga, plus kanske ytterligare manöverkontakter i styrskåpet.
* Och största problemet. Begriper du inte ellära och kopplingar så bra att du kan bygga om (ja, just bygga om) det skåpet så fungerar det ändå inte. Du måste förstå hur skåpet fungerar för att veta vilken
kabel du ska lossa och koppla in till tryckströmbrytaren, var du får ut rätt signal till
magnetventil, var du kopplar in oljetrycksvakten samt vilken signal du ska bygla om du ska ha mitt älskade frihjulande. Detta är inga stora och svåra jobb, men du får inte med några färdiga ritningar till detta om du köper ett sådant skåp. Kan du inte detta själv (eller känner någon som kan göra det) så gör det skåpet inget mer än vad billigaste manuella Y/D-pådrag plus ett motorskydd gör.
För övrigt, du är medveten om att en
mutter som håller ena cylindern är lös?
Såg precis att du skrivit ett inlägg till medan jag skrev detta. Mer och mer känner jag att du behöver ta hjälp av någon som kan elen. Skåpet du köpet är komplett Y/D-pådrag. Men det är ett universellt sådant. De vet inte vad för maskin (ner till komponentnivå) kunden har, och du vill bygga in ytterligare
minst tre funktioner i en produkt som inte har dessa. Lite som att köpa en cykel och fråga var motorn sitter.