Du får nog specificera lite bättre vilka brytare du undrar över. Är det de två som det går in lampsladdar till? I så fall gissar jag att kompressorn är trycksmord och den bredvid manometern är en varningskontakt som indikerar om oljetrycket är för lågt (och förhoppningsvis stänger av kompressorn).
Den mellan kompressorblock och tryckströmbrytare är en
magnetventil som avlastar blocket när kompressorn ska starta. Den borde varit inkopplad på de två små röranslutningarna på vardera topplocks insugsventil.
Hur ska du använda kompressorn? Behöver du det mesta av luften mest hela tiden (blästring, tryckluftsdriven vinkelslip osv), eller ska du bara ha att pysa med lite då och då (t.ex. mutterdragare när man byter
hjul på bilen?) I det första fallet tycker jag det är bäst med en avluftrande
kompressor som snurrar hela tiden, i det andra fallet är det bäst med en som stänger av motorn.
Med den konfiguration du har fått med så tror jag du behöver bygga ett automatskåp, eller
bara ha den till att frihjula. Funkar inte med ett vanligt mekanisk Y/D-pådrag och tryckströmbrytarstyrd start - stopp. Men bygger du ett automatskåp så kan du göra valbart så kompressorn antingen frihjular eller startar och stänger av sig. Det bästa av två värdar, alltså!