Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenKompressorer

Atlas Copco vt3dd, dieselkompressor.

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera kompressorer och tryckluft här

Atlas14 (trådstartaren)

#1 » 00:19:03, 03-06-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej,

Jag har halat hem en dieselkompressor med Deutz A2l-514 motor i med ett avgörande problem, jag får inte upp någon diesel till spridarna.
Den hostar på startgas så den skulle gå igång om den får diesel.

Ovanpå dieselpumpen sitter det ett lock som jag öppnat, sen körde jag runt motorn och såg att kolvarna rörde sig endast bort från kammarna, sen kunde jag trycka in kolvarna igen med handkraft och när jag återigen startade med startmotorn så trycktes de ut igen.

Måste det finnas dieseltryck från motsatt håll (tom på diesel) eller för att den ska fjädra tillbaka kolvarna mot kammarna igen? Eller är det ett givet svar att dieselpumpen kärvat?
Dessa rör sig endast åt ett håll och ej mot motsatt håll vilket då givetvis inte ger någon pumpeffekt.

https://imgur.com/a/vMcznLG
Atlas14
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 23:03:45, 28-05-2020
Sverige
Maskin: Atlas Copco



torbjorn_forsman

#2 » 07:38:05, 03-06-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kolla i Kottens trådar, dels inlägg från senaste månaden eller så i Diverse bilder från mina projekt och äventyr , och dels [Åkerman] Åkerman 300 lingrävare och [Grävmaskiner] Fuchs 301 Lingrävare . Där har det plockats en del i bränslepumpar på 514-motorer.

2 personer gillar det här inlägget.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

Atlas14 (trådstartaren)

#3 » 10:45:02, 03-06-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

torbjorn_forsman skrev:Kolla i Kottens trådar, dels inlägg från senaste månaden eller så i Diverse bilder från mina projekt och äventyr , och dels [Åkerman] Åkerman 300 lingrävare och [Grävmaskiner] Fuchs 301 Lingrävare . Där har det plockats en del i bränslepumpar på 514-motorer.



Ser ut som att jag fick svar här, jag får tacka.
[Åkerman] Åkerman 300 lingrävare

1 person gillar det här inlägget.
Atlas14
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 23:03:45, 28-05-2020
Sverige
Maskin: Atlas Copco


Återgå till Kompressorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se