nordlander skrev:Har gjort en sån lagning på en kompressor. Höll ett tag sen nöp den igen. Fullaga igen så gick den ett tag till. Sen var den sopslut. Så det går ju ett tag.
Nya lagerhalvor och sen bara putsat av lagerytan på veven menar du?
nordlander skrev:Har gjort en sån lagning på en kompressor. Höll ett tag sen nöp den igen. Fullaga igen så gick den ett tag till. Sen var den sopslut. Så det går ju ett tag.
markusb skrev:fretchi skrev:Man kan ju kolla vad en mekanisk verkstad vill ha för att flamspruta axeltappen och slipa den till rätt mått. Men risken är väl att det kostar mer än det smakar.
En tanke slog mig när du skrev flamspruta (som jag aldrig hört talas om innan) och det är om man ev kunde hårdlöda lagerytan på veven med silverlod för att bygga upp det lilla som saknas, och sedan slipa ner det. Vet inte alls om det är värt att chansa och testa det.
Jag tror du har rätt, det kostar nog mer än det smakar att be en verkstad göra det. I det fallet är det nog bättre att direkt bara köpa sig en ny vev faktiskt.
Putsade av den med smärjelduk igår och såg då att den blivit lite oval. Mest sliten strax innan och i toppläge, det är ju där den möter motstånd vid kompressionen.
Som mest saknas det knapt en tiondels millimeter.
Det är väl snålänningen i en som kommer med alla ideer. Kan man spara drygt 2000 spänn så vore det ju kanon. Risken är å andra sidan att det nyper och staken ger sig och sopar sönder mer grejjer
markusb skrev:nordlander skrev:Har gjort en sån lagning på en kompressor. Höll ett tag sen nöp den igen. Fullaga igen så gick den ett tag till. Sen var den sopslut. Så det går ju ett tag.
Nya lagerhalvor och sen bara putsat av lagerytan på veven menar du?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster