31 inlägg •
Sida 3 av 3Diskutera kompressorer och tryckluft här
- Bevakas av: 4
- Bokmärkt av: 0
- Visningar: 3374
#31 » 21:35:29, 31-01-2018
Stridis2 skrev:Vill inte vara pessimist eller djävulens advokat, meeeeen...
Dels tycker jag att motorfästet ser klent ut. Hänger motorn bara i de två främre fästhålen? En slät plåt under bär inte mycket. Går det inte att göra en ny bockad plåtprofil som den gamla fast längre så den når under hela motorn?
Dels så har jag för mig att jag läst om Atlas-kompressorer där folk har bytt till motor med lagring i båda ändar (original hade väl bara lagring på fläktsidan och var stumt fastbultad mot kompressorns
vevaxel?). Då är det tydligen inte ovanligt att man knäcker kompressorns vevaxel. Sök på forumet så hittar du kanske något användbart.
Detta kan jag intyga. Fick en le9 en gång som råkat ut för just detta. Plockade lös främre lagringen från motorn och svetsade ihop vevaxeln. Den går än idag ca 10år senare
1 person gillar det här inlägget.
-
davidof
- Fler än 100 inlägg
-
- Blev medlem: 16:19:41, 16-10-2015
- Ort: Västernorrland
Återgå till Kompressorer
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst