Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenKompressorer

Hjälp med elmotorbyte Atlas Copco LE 3N..!

31 inlägg • Sida 3 av 3
Diskutera kompressorer och tryckluft här

davidof

#31 » 21:35:29, 31-01-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Stridis2 skrev:Vill inte vara pessimist eller djävulens advokat, meeeeen...
Dels tycker jag att motorfästet ser klent ut. Hänger motorn bara i de två främre fästhålen? En slät plåt under bär inte mycket. Går det inte att göra en ny bockad plåtprofil som den gamla fast längre så den når under hela motorn?
Dels så har jag för mig att jag läst om Atlas-kompressorer där folk har bytt till motor med lagring i båda ändar (original hade väl bara lagring på fläktsidan och var stumt fastbultad mot kompressorns vevaxel?). Då är det tydligen inte ovanligt att man knäcker kompressorns vevaxel. Sök på forumet så hittar du kanske något användbart. :klia:
Detta kan jag intyga. Fick en le9 en gång som råkat ut för just detta. Plockade lös främre lagringen från motorn och svetsade ihop vevaxeln. Den går än idag ca 10år senare

1 person gillar det här inlägget.
davidof
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 16:19:41, 16-10-2015
Ort: Västernorrland
Sverige




Återgå till Kompressorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se