Bussar måste komma upp i 5kn så det är en bit kvar från mina 4.3
Ok. Gissade att det va nåt husbussigt eftersom den inte användes så ofta och du höll på hemma på gården. Inte ofta man gör det på turistare i kommersiell trafik. Som sagt b10 finns i många varianter och årsmodeller. En vanhool från 81 som c eller tom pb2 reggats, en ledbuss från 95, kitkorri (stavning) bokbuss från 05. (Kanske inte med s-kam men ändå).
Ska försöka skanna in protokollet.
Nja tänkte med mobilen bara
Kan den få fram för lite luft?
Absolut. Det påverkar också
All mätning hos bilprovningen sker på bakaxeln så de pratade om att värdet fram beräknades fram. Jag har köpt testnippel för att montera på en av klockorna fram men bör väl inte göra så stor skillnad.
En stor skillnad gör det men i det här fallet borde det bli till det bättre. När du har 3 bar i bak har du mer i fram vilket borde leda till bättre total. Nu kan det ju va fel nånstans (lastkännande tex) som gör att du har mer bromsstryck bak än i fram och då stämmer inte beräkningarna.
Kan jag koppla loss hävarmen från tryckstången och provbromsa och se att den rör sig längre än de 100mm som den gör när bromsen är fullt anlagd? Ingen risk att den hoppar ut eller nåt som, typ som en bromskolv kan göra.[/quote]
Kan kan du men passa fingrar och ta det lugnt med pedalen Hävarmen hamnar ju lite i skottlinjen för tryckstången och då vill man gärna dit med näven å peta men ta ett verktyg ist tryckstången bottnar i klockan så inget far isär men utan hävarm krävs inte mycket luft innan den är ute.