Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarBussar

Scania buss -67 D8 motor

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera bussar här

hejpercy (trådstartaren)

#1 » 21:40:42, 17-09-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

skall byta ev. renovera motor. Toppackning ev. mera skadat - har varit övervarm. Kompressorn läcker liksom vattenpumpen. Tror det är enklast och billigast att hitta komplett motor och byta - men har svårt att hitta sådan. Det sitter en D8 i, alltså ingen turbo - undrar om en D11 passar att stoppa i? Om ngn vet är jag mkt tacksam för svar
hejpercy
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 16:00:44, 15-09-2015
Ort: Skåne Malmö/Landskrona
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Scania Buss -67 - D8 motor



Siegmeyer

#2 » 17:26:15, 24-09-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hmmm! Tror att du kan ringa Scania om detta. Om jag minns rätt fanns det ngra kluriga gubbar på tekniska förr. Behöver du en D11 utan turbo som gått Max 10 mil efter renovering (för 10 år sedan) får du höra av dig! Ska skrota min CF76 ifrån 66 (uttagen 67) och har massor av delar till det mesta!
Siegmeyer
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:58:00, 20-06-2010
Ort: Stockholm
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job 135 - Volvo F6S (616) 1984


Återgå till Bussar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se