Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterEfterlysningarShop

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarAllmänt om lastbilar

Hur det verkligen var att vara Åkardräng på femti sextiotalet.

575 inlägg • Sida 39 av 39
Här kan ni diskutera utbildning, regler och transporter samt allmäna frågor rörande lastbilar som sträcker sig över flera märken
Även allmäna veteranfrågor här

Murre o2 (trådstartaren)

#571 » 17:54:05, 09-10-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

När vi råkat vara inne på sex (telefonsamtalet) så minns jag en episod när jag var 18! Hade en Volvo PV och bodde kvar hos mor på bondgården. Hade haft trevligt i bilen med en tjej på en liten skogsväg och när jag skulle köra hem henne vevade jag ned rutan och kastade ut den använda kondomen. Körde hem henne och sedan körde jag hem till gården. när jag klev ur upptäckte jag att kondomen fastnat på dörrhandtaget och hängde där och flaggade :uupps:

Tur det var sent på kvällen då jag kört runt hela Kungälv med detta fladdrande :eek:

7 personer gillar det här inlägget.
Murre o2
Fler än 500 inlägg

Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo 320

GLIDLAGER - LEDLAGER - BUSSNINGAR - KULLAGER - RULLAGER - TÄTNINGAR - LÄNKHUVUDEN
www.debearings.se

igelkottar

#572 » 09:24:31, 10-10-2019

Då fick den vara med om en tömning till. :lmao:
Bild
/Lillen

"Jag bryr mig faktiskt inte om vad folk tycker.
Jag gör vad jag har lust med."

Julia Child (1912–2004), ameri-
kansk kock och kokboksförfattare
Användarvisningsbild
igelkottar
Fler än 500 inlägg

Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Gutbrod 1050 Trädgårdstraktor m. Skopa, snöschaktblad och borstaggregat.

texas5020

#573 » 12:07:16, 10-10-2019

:lmao:
texas5020
Fler än 500 inlägg

Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: BM 473 Bison DD 15-20 med timmerrede o HIAB, -65
Massey Ferguson 165 Allmatic -69
Mercedes L508D husbil
Harley Davidson Road King -05
Lambretta LI 150 -60
Lynx Enduro 600 -04
Husqvarna Rider
m.m...

R_Bergsten

#574 » 12:55:37, 10-10-2019

Haha ja de kan ju va lite retligt :D
R_Bergsten
Fler än 100 inlägg

Murre o2 (trådstartaren)

#575 » 10:34:55, 13-10-2019

Det var alltså 1963 och jag har ju tidigare berättat om när jag och kompisen K flydde ut genom ett fönster på andra våningen i ett hus på Västra Gatan Kungälv. Vi blev ju ihop med flickorna i fråga ett tag. Kenny längre än jag då Anita en kväll stämde träff med mig och gjorde slut... Hon hade innan varit ihop med en äldre man (25 var uråldrigt när man var 18) och hade bestämt sig för att gå tillbaka till honom. Hon var medkännande och väntade sig att jag skulle ta det hårt och jag spelade med men var närmast lättade, hade känt att hon var på glid bort ett tag. Kennet fortsatte ju att vara ihop med hennes kompis så eftersom han var 17 och billös fick han hänga med Anitas nya kille och vi sågs inte så mycket framöver. Kennet dog ju för en tid sedan men vi hade tappat kontakten redan flera år innan dess.

Fri från band var det ju dags att ragga brudar igen, nya partner blev Sören som för tillfället var billös, han var sällsynt gasglad och hade kvaddat 3-4 bilar på mindre än ett år och ryktet sade att han inte längre fick helförsäkra en bil. Bolagen hade svartlistat honom. Han hade fast sällskap men det hindrade honom inte från att jaga brudar vid sidan om. Han var sällsynt pratglad, kontrast mot mig som var som Hedlund i sällskapsresan2 :grin: En riktig karaktär som måste lugnat ned sin körning lite för han träffade jag senare och då körde han lastbil för Linjebuss. Tyvärr är han död sedan länge. Forts följer (kanske).

3 personer gillar det här inlägget.
Murre o2
Fler än 500 inlägg

Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo 320

Återgå till Allmänt om lastbilar