Berättade ju i militär fordon tråden att jag utbildades att köra buss i lumpen men sedan körde
traktor och valp. Så lite mer om detta. Jag sökte till Trängen när jag mönstrade för att få köra fordon, var ju galen i alla slags maskiner. Men första tiden på T2 var ju vanlig grundutbildning, inga fordon! Så när det söktes bussförare hoppade jag på chansen, jag tog ju alla chanser att lära mig något nytt. Ex på det är ju signalist utbildningen jag hoppade på och simskolan som jag också deltog i
Vi aspiranter testades genom att få parkera en buss utanför garaget

Jag hörde till de 4 som antogs och så var det körskola under en överfurir för att få militärt förarbevis, inte riktigt busskort. Ju mindre som sägs om läraren , ju bättre...
Men det behövdes ju bara en bussförare samt en andreförare i
reserv och jobbet gick till en kille som körde timmer bil i sin pappas åkeri vilket kändes helt ok. Köra bussen var inte heller vad jag ville göra, den transporterade ju bara oss till övnings områden och dylikt så det var rätt tråkiga transporter i sammanhanget. Andre förare var ännu värre, de fick ju bara hoppa in om förste föraren var sjuk eller hade andra förhinder så de fick inte mycket träning. Min andre förare körde bara min traktor två gånger, första gången körde han i diket så släp kärran välte och anda gången brakade han in i en personbil vid ett rödlyse

Jag skrattade då men inte rätt att andra förarna inte fick någon träning... Också på repmånaderna släppte jag inte ratten till min andre förare så jag skall kanske inte säga något men jag ville inte åka med någon annan jag inte litade på när vi for fram på grusvägarna med valpen, då hade jag ju många timmar bakom ratten på lastbilar och det var säkrast för alla att jag körde.
Så när fordonen slutligen skulle fördelas så var jag den ende som kört traktor innan

Lite förvånade i Skövde kanske. Men jag var ju självskriven och klagade inte, var ju så att säga på min mammas gata så bara att köra på, ingen utbildning. När traktorn byttes mot en valp blev det bara att putsa upp traktorn och kärran och lämna in och köra därifrån med en valp, ingen utbildning blev det på valpen! Vänta mig att få någon utbildning på terräng banan som fanns men nej, ingenting! Bara köra på