Har skrivit så många inlägg att jag inte längre kan hålla reda på allt jag berättat här

Men tror inte att jag berättat om när jag och fd grannen Ingmar tillbringade en kväll i min källare med en hembrännings apparat och en dunk mäsk.
Jag konsumerar ju i princip nästan ingen starksprit men av experiment lust så gav jag mig på det några gånger på 70 talet. Detta första försöket triggades av att det skulle bli förbjudet att tillverka, sälja och inneha hembrännings apparater, tidigare var det bara förbjudet att använda dem
Så ett tvilling par på mitt jobb skyndade sig att inhandla en avancerad apparat i rostfritt och erbjöd mig att låna den för att testa den. Så ihop med min fd granne I så satte vi en dunk mäsk. När den stora dagen kom för att testa apparaten kom han ned i sin bil på kvällen och vi kopplade upp allt och körde igång. Nu gällde det att hålla koll på temperaturer och kvalitet

Det är ju så att det första som kommer ut är dåligt och svansen på slutet likaså. S jag höll koll på kvalitén genom att smaka på produkten d och då , I skulle ju köra hem så jag fick ta skitjobbet
Ljummen 90% sprit slår hårt även i små mängder och apparaten tog 10L per sats så det blev en del smakande och jag skulle jobba kl 6 på morgonen...
Allt klart till slut, tror vi fick två 75or 90% sprit var, måste ju spädas med minst lika mycket vatten sedan. Men Inåkte hem och jag kojade, glad i hågen.
Men när väckarklockan ringde och jag satte mig upp i sängen insåg jag att jag var fullare än när jag lade mig! Så bara att ringa och sjukanmäla mig, inte att tänka på att sätta sig i bilen

Fantastiskt så små mängder som behövdes av de starka dropparna... I var nöjd med starkvaran, hans svärfar likaså, för han fick hälften men någon mer sådan insats blev det inte för oss, däremot byggde jag själv en apparat i rostfritt skrot material på jobbet under dödtid på nattskiften bara för att se om jag kunde och testade den en gång också, men den historien har jag berättat här tidigare. Inget slår lite hemarbete om man har skrotbingar fulla med rostfritt och
TIG svetsar och övrig utrustning ledig på natten. Allt detta är preskriberat idag!