Förstår precis, när jag var bas för nattskiftet i fabriken så hade linje 105 moderniserats med en hydraulisk filterbytare så man slapp ta ut mekar, stoppa linjen och stå still en timme medan de bytte och sedan en känslig startupp efteråt. Nu var linjen nystartad med den nya utrustningen men det kom stränga order att vi inte fick använda den på natten när inga experter var på plats. Givetvis fick vi problem med högt filter tryck mitt i natten och stod i valet att stoppa linjen eller använda filterbytaren och byta under drift mot order.
Jag studerade utrustningen och sade "vi kör igång och använder filter bytaren" . Och inga problem, jag körde kontrollerna själv och bytet gick smidigt, gamla filtret ut och jag plockade ned det och skrapade rent det från varm plast för att underlätta för mekarna att ta hand om det, filter kropparna åter användes ju efter att bränts rena i sandbad.
Men fick förstås skäll dagen efter för att trotsat förbudet om att använda nya utrustningen, tog inte så hårt på det. Trodde nog att det var mest för att K som fick jobbet som dagtids förman efter att jag vikarierat som det ett år ville vara den som demonstrerade bytet första gången

Jag sökte inom parantes inte jobbet fast, räckte med tiden jag vikarierade. Men jag kom ihop mig big time med K då jag tyckte han var oduglig på sitt jobb och han uppskattade inte det för att säga det milt. Jag tyckte nog att jag visste hur jobbet skulle göras och det var inte som han gjorde det, häcka på kontoret och snacka en massa. Men jag fick min hämnd åtskilliga år senare när han fick sparken för sina alkohol problem, onykter på jobbet flera gånger gick inte att dölja till slut.