Hej!
Fler och fler nyare lastbilar ersätter fjärrkontroll och nyckel med "passiv" upplåsning – att man bara behöver närma sig lastbilen så låses den upp eller så låses den upp när man drar i handtaget med fjärren i fickan.
Vad tycker du om detta? Är det bra eller dåligt? Värt att betala extra för?
Passiv upplåsning – bra att ha?
-
- Fler än 1 inlägg
- Användarens egna ämnen
-
- Fler än 500 inlägg
- Användarens egna ämnen
Re: Passiv upplåsning – bra att ha?
Jag tycker det är onödigt för att det är något som kan och kommer att krångla. Om jag kunde välja mellan en vanlig nyckel och något annat till samma pris så vinner nyckeln. Kostar dessutom det mer avancerade systemet mer så är det inte något att fundera på.
Men jag tycker ju inte att ett fordon ska ha en dator över huvud taget.
Men jag tycker ju inte att ett fordon ska ha en dator över huvud taget.
Naturvårdsverket en arbetsplats för aktivister. 
Sverige tror ska lösa världens klimatfråga genom högre bränslepriser.
Samma land skickar pengar och personal till länder i krig innan våra gamla får hjälp.

Sverige tror ska lösa världens klimatfråga genom högre bränslepriser.
Samma land skickar pengar och personal till länder i krig innan våra gamla får hjälp.
-
- Fler än 500 inlägg
- Användarens egna ämnen
Beror väl på vad man kör, för mig helt onödigt, låser upp och startar bilen på morgonen sen stängs den väl av på lunch till 90 procent ståendes med nycklarna i sin rullar de på till de e dags o åka hem,
Men de klart är de nån distributionsbil i nån större stad så kanske man vill stänga av och låsa medans man tar några stopp så finns de väl större nytta för de
Men de klart är de nån distributionsbil i nån större stad så kanske man vill stänga av och låsa medans man tar några stopp så finns de väl större nytta för de
-
- Fler än 500 inlägg
- Användarens egna ämnen
Om man obönhörligen måste låsa bil varje gång föraren kliver ur bilen kan det bli påfrestande när det är över tio gånger per arbetspass.
Som exempel även om det gäller liten skåpbil, fjärren låser inte upp hytten när man öppnar skåp, tillräckligt osäkerhet att bakdörren är upplåst när man kliver in i sidodörren, eller vid tankning, vem hinner till förardörren när man står vid bränslepumpen och den vill man inte släppa ut åsyn i första taget.
Som exempel även om det gäller liten skåpbil, fjärren låser inte upp hytten när man öppnar skåp, tillräckligt osäkerhet att bakdörren är upplåst när man kliver in i sidodörren, eller vid tankning, vem hinner till förardörren när man står vid bränslepumpen och den vill man inte släppa ut åsyn i första taget.
/Michael M
-
- Fler än 1 inlägg
- Användarens egna ämnen
- Robert T
- Fler än 500 inlägg
- Användarens egna ämnen
- Maskin: E60