Kom att köra den gamla vägen som jag brukade ploga från Säve station förbi Säve prästgård och Skogome, vägen var mindre och smalare än vad jag mindes men så är det väl alltid
Har ju träffat eller talat med en del gamla vänner sista tiden och det har fått mig att tänka på Janne, åkarens grabb som jag jobbade ihop med när vi plogade de vägarna, var är han nu och vad hände med åkeriet efter jag slutade? Han hade ju fått en ny Scania 110 sedan gubben kvaddat sin F86 mot en mur runt en gödselstad och fått köpa en ny bil. Men tiderna var ju sämre för tipp bilar och Kungälvs lastbils central när bygg boomen var över så lönsamheten sjönk. Kollat lite efter Jans telefon nummer på nätet men svårt, vet inte ens hur gammal han var, var ju i min ålder
ungefär så borde vara runt 80 nu, han köpte då
hus i området i Tuve på Hisingen där flertal hus drogs med i raset ett par år senare men om han drabbades eller var han bor nu vet jag ju inte, så svårt att komma vidare. En Jan Svensson som är någonstans runt 80 och kanske bor i Göteborgs trakten, inte lätt.
När jag på 80 talet behövde en tippbil för ett jobb på Borealis så hade Kungälvs lastbils central knappt några och de var nu baserade i Stenungsund. När jag körde för dem så var det Jalle som lade anbud och fixade jobben åt oss, han var alltid uppskruvad och nervös, dog också i förtid. Hans hus vid Rolls bo korsningen revs i år och inget finns kar där nu men alltid när jag kör förbi tänket jag på honom och det lass mat
jord jag körde dit och tippade av, för att han bad mig göra det när jag körde schakt en gång i närheten, jag hade räknat med att få en tia för besväret men tji fick jag... Som jag tidigare berättat är jag långsint