På tal om lumpen minns jag ju än lastbilarna där, och Bussen som jag ju körde lite för att få den med i det militära förarbeviset. Då på sextiotalet på T2 hade vi inte direkt topp moderna fordon, Bussen var en Scania med 140 hästar om jag minns rätt, trött var den i alla fall, de lastbilar jag körde ibland var Volvo Brage med bensin motor på en 100 hk. Fans en Myrslok och några terräng lastbilar med ksp på taket men de var inte med i min sjukvårds grupp. Jag körde ju mest en Valp vilket var trevligt. Särskilt på repmånaderna, hade ju mycket frihet när jag for runt med valpen och min besättning på egen hand för att köra runt både sår skada markörer och äkta skadade till vård platserna.
På repmånaderna var ju lastbilarna inhyrda civila fordon och därmed inte heller dem toppmoderna. Var ju en repmånad där också den andra Valpen i vår grupp kördes av en duktig lastbils chaufför som jag kände så vi var ett väldigt duktigt team, en
lastbil, en Scania 76 boggi bil som transporterade våra tält kördes av en kille som aldrig kört lastbil förr. Han var upprörd " finns ju två yrkes chaufförer i gruppen och så kör de Valpar medans jag som aldrig kört lastbil förr får försöka klara av en stor lastbil!" Förstod hans poäng, kan tyckas lite dålig planering av de ansvariga men fara runt på småvägar med Valpen full med folk hela tiden är riskablare än att köra en lastbil från ena lägerplatsen till nästa varje gång man grupperar om, så vi två var på rätt plats i alla fall.