bert skrev:Vad för lastbil? Dom som kör mjölkbilen som hämtar hos bönderna är väl undantagna
Mattias Petterson skrev:bert skrev:Vad för lastbil? Dom som kör mjölkbilen som hämtar hos bönderna är väl undantagna
Varför skulle de vara undantagna? Är de robotar?, mindre trafikfarliga vid för lite vila/ sömn?
Mattias Petterson skrev:bert skrev:Vad för lastbil? Dom som kör mjölkbilen som hämtar hos bönderna är väl undantagna
Varför skulle de vara undantagna? Är de robotar?, mindre trafikfarliga vid för lite vila/ sömn?
stefansmark skrev:Mattias Petterson skrev:bert skrev:Vad för lastbil? Dom som kör mjölkbilen som hämtar hos bönderna är väl undantagna
Varför skulle de vara undantagna? Är de robotar?, mindre trafikfarliga vid för lite vila/ sömn?
Antagligen för att din mjölk inte ska surna när chauffören tar dygnsvila på väg till mejeriet?
Mattias Petterson skrev:Sådant går alltid att lösa med bra planering, ist för att tumma på säkerheten
Nickebonne skrev:Jag har fått för mig att de som kör bulkfoder kör en arbetsvecka på 36 timmar under typ 60 vanliga timmar med bilen som bostad. Varför foder skulle vara undantag kan man undra...
dampe skrev:Låt mig gissa att du bor i siljansområdet? Västra sidan om sjön tro?
Om vi skiter i allt övrig med kompensationer osv och veckor å totalt på en vecka och allt vad det är så blir det då alltså;
2 dagar kan du få resultatet 4,5h körtid + 4,5h körtid + 1h förlängning = 10 timmar KÖRTID. För att köra dom 10 timmarna måste du ha 45+45minuter rast = 1,5h. - Så 10 timmar KÖRTID 1,5 Timmar RAST och 3timmar LASTNING! = 14,5 timmars ARBETSTID.
Dag 3 får du samma uträkning minus den extra timmen i förlängd körtid.
Och ja, givetvis tar man rast medans man lastar.
sakkis10 skrev:Hej, om man är själv på en lastbil är det då möjligt att köra minst 40 timmar på 3 arbetsdagar?
Återgå till Allmänt om lastbilar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster