Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarAllmänt om lastbilar

Dubbdäck till amerikanska Pickuper?

21 inlägg • Sida 2 av 2
Här kan ni diskutera utbildning, regler och transporter samt allmäna frågor rörande lastbilar som sträcker sig över flera märken
Även allmäna veteranfrågor här

Skylark Cab

#16 » 14:02:22, 01-08-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

qbtq73 skrev:Jag har odubbade vinterdäck i den dimensionen... och visst ibland släpper det när man ska iväg men med 4x4 i så är det inga problem... men visst det är ju bara gasa så släpper det... om man önskar det.. har en Dodge ram 1500 då är det ju 5 bultar och det är ännu värre att få tag på fälg... märkte jag när jag letade..


Jo visst är det lätt att få den att släppa men när 5-åriga (Oskar) springer ut genom grindhålet framför dig så hjälper inte 4x4 odubbat på isgata, för då ska man ha stopp
på fordonet.
Användarvisningsbild
Skylark Cab
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 20:19:32, 25-12-2009
Ort: Ön
Sverige



Mats i Myrhult (trådstartaren)

#17 » 14:07:45, 01-08-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Precis! Det främst för att få hejd på ekipaget jag vill ha bra däck. Fram kommer man alltid (nästan) med 4wd.
Utan risk, ingen chans!
Användarvisningsbild
Mats i Myrhult
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:48:30, 07-11-2008
Ort: Förut Karlstad, Kil, Luleå, Piteå, Stockholm, Storfors, Töreboda, Älvsbyn, Östersund. Nu Broby
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Svets, vinkelslip och slägga.

qbtq73

#18 » 14:11:10, 01-08-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag testade och jag har ca samma bromssträcka som våran nyare personbil med dubb... testade av nyfikenhet.. men då var det inte blank is. Utan på snöväg. Vet inte om vikten gör att det biter mera men
qbtq73
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:18:30, 23-06-2013
Ort: Karlskoga

Skylark Cab

#19 » 14:18:04, 01-08-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Snöväg kan det nog bromssträckan vara snarlika men för att odubbat skall fungera på is
så bör nog fordon med dubb åkt där innan och ruggat/rivit upp ytan. Det är vad jag tycker
när jag provat dubb/dubbfritt på mina fordon vintertid.
Användarvisningsbild
Skylark Cab
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 20:19:32, 25-12-2009
Ort: Ön
Sverige

processengine

#20 » 20:28:42, 01-08-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kolla på dessa: http://www.dackonline.se/cgi-bin/rshop. ... p=R-159989

1500 spänn st och fraktfritt, kan inte vara fel. Häromkring är Cooper Discoverer är väldigt poppis både som dubbat och odubbat, kört dubbat både med 225-75-16 samt 235-75-15 och jag har hållit mig kvar på vägen :driver: Tysta är de också, mycket trevliga.

Kolla annars både dackonline.se och bythjul.com, där finns det mesta till väldigt bra priser. Om du vill vara köptrogen kan du ju jämföra med din vanlige leverantör. I många fall kan du få däcken levererade till och monterade hos en lokal firma till fast pris.
Hur jävligt det än är kan man alltid trösta sig med att det blir ännu värre sen...
processengine
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:02:18, 05-04-2011
Maskintyp: Baklastare
Maskin: Volvo BM 641
Nissan KingCab
Can Am 450 T3
Lynx 5900
Massa annat som borde skötas bättre

Mats i Myrhult (trådstartaren)

#21 » 21:42:59, 01-08-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har varit där och letat den dimensionen, men för mig visade de sig inte. Tror de blir bra gäller att fixa fälg bara. :thumme:
Utan risk, ingen chans!
Användarvisningsbild
Mats i Myrhult
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:48:30, 07-11-2008
Ort: Förut Karlstad, Kil, Luleå, Piteå, Stockholm, Storfors, Töreboda, Älvsbyn, Östersund. Nu Broby
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Svets, vinkelslip och slägga.


Återgå till Allmänt om lastbilar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se