stefansmark skrev:Innan jag rusade iväg och köpte en kranbil för att köra precis hur mycket som helst åt någon skulle jag be att få "precis hur mycket som helst" på ett papper.
När du har ett avtal i handen som garanterar dig en hyfsad grundsysselsättning är saken en helt annan, precis som tidigare nämnts är det flera som börja svävar på målet när man väl står där med nya grejjer...
Naturligtvis!
Jag vill bara förtydliga ett par saker till alla i denna tråd.
Jag har inte bestämt mig för att köpa nån bil ännu på långa vägar, innan något liknande sker så vill jag självklart räkna på saken, ta en rejäl funderare, fundera lite till å lite till igen.
Givetvis så ska jag se till att ha någon sorts avtal / grund att stå på innan jag ens tänker på att slanta upp 3 mille. Finans utav detta & om detta skulle vara ett problem går jag inte in på här, då den saken inte hör till denna tråd.
Det som blir skillnad för mig erfarenhetsmässigt blir att åka runt med
lastbil i stadsmiljö och hitta där samt att vara egen företagare, det är det som jag gruvar mig mest för faktist. Själva kranbiten är inga bekymmer då jag har bra nog med timmar och erfarenhet på allt från pickup monterad
kran till 45 tonmeters pallfinger med både gods & folk lyft. Lastbil har jag kört mycket på inhägnat och i samband med rep / service /
felsökning på Verkstaden.
Vissa som haft kort i 10+ år kör då betydligt mycket sämre än jag och har svårt med att hålla sig ifrån saker & ting med lastbilarna, kör känsla verkar vara ett okänt begrepp för dom.
Skryter inte & påstår inte att man är något mirakel bakom ratten, utan bara en rätt ok förare som inte har sönder saker mm.
Allt jag vill just nu är att räkna ut kostnaderna på ett
ungefär så jag kan se vad det hela hamnar på rent realistiskt. Jag är inte någon drömmare, utan jag vill bara ta tillfället i akt och se om det är något att satsa på, det är allt.
/Mvh Emil.