Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarAllmänt om lastbilar

Diesel och Adblue-pris

2 inlägg • Sida 1 av 1
Här kan ni diskutera utbildning, regler och transporter samt allmäna frågor rörande lastbilar som sträcker sig över flera märken
Även allmäna veteranfrågor här

sakkis10 (trådstartaren)

#1 » 00:25:12, 01-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej, vilket är priset ungefär om man beställer diesel och Adblue direkt från t.ex. GD-oljor jämfört med att köpa på t.ex. truck diesel?. Sparar man några stora pengar på att göra så?
sakkis10
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:53:15, 20-12-2014
Ort: Dalarna
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: Volvo FH16
MAN TGX.640
Scania Vabis L75



Göran Ekman

#2 » 09:26:51, 01-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu för tiden har jag som bonde inget bättre pris per liter när jag beställer exvis 3000 liter till min gårdstank , men jag måste hålla en besiktigad och godkänd gårds tank jag får ligga ute med pengar för bränslet jag använder innan jag har förbrukat bränslet. Skulle jag ha möjlighet att tanka våra maskiner på en lastbilsmack är bränslet för brukat innan jag får räkningen. De av mina kollegor som kör på entreprenad har tankar på sina bilar som dom använder även i jordbruket . Fyller på macken kör hem tankar traktorn. Orsaken till att vi har en gårds cictern är tillgängligheten när det är bråttom har 12km till en mack . Kan tänka mig att att det går att förhandla pris/ villkor för storförbrukare.
Göran i Björnarbo
Tillfälligt på banan
Göran Ekman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:56:17, 14-01-2010
Ort: Huddungeby västra Uppland
Maskintyp: Traktor
Maskin: Merlo 40-7 .merlo 28-7evt.
NH7840.


Återgå till Allmänt om lastbilar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se