Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarAllmänt om lastbilar

Scania Vabis L75

2 inlägg • Sida 1 av 1
Här kan ni diskutera utbildning, regler och transporter samt allmäna frågor rörande lastbilar som sträcker sig över flera märken
Även allmäna veteranfrågor här

sakkis10 (trådstartaren)

#1 » 21:13:20, 01-01-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej, har köpt en Scania Vabis L75, en gammal vägverksbil och har nu några funderingar. Det är i princip ingen rost på den men ni förstår ju hur lacken ser ut och har nu tänkt göra något åt den i sommar, hur ska jag gör för att det ska bli "snyggt" och inte se ut som ett kasst jobb efter helt enkelt?.
Sen har jag även en fundering angående registrering/försäkring. Jag tror det är årsmodell 1960 på den, vad kan den vara reggad som nu? kan man försäkra den på något sätt? tänker mest på trafikförsäkring.

Tack på förhand för svar :)
sakkis10
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:53:15, 20-12-2014
Ort: Dalarna
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: Volvo FH16
MAN TGX.640
Scania Vabis L75



Ivar Risslén

#2 » 03:40:36, 07-01-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har du något registreringsnummer ? Ett nytt är bäst för då kan man kolla på transportstyrelsen men även ett gammalt kan man få fram lite uppgifter på.
Errare humanum est
Ivar Risslén
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:19:08, 08-04-2009
Ort: Malgomaj
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 350 med Vaggeryd grävaggregat och Tranås 1250 lastare
MF 30 med Bergsjö 108 lastare
I-H 574 -74
MF 175 -72 med Modig lastare
Terri 1020D -84/87
Fiat 680DTH -79 med Veto FX15


Återgå till Allmänt om lastbilar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se