Fredrik_ skrev:Kan ju vara rosten som gör att allt går trögt och tungt...
Går inte nyckeln tillbaks så blir ju all justering/rörelse/vinklar HELT fel och värdena därefter!
Kan inte backarna fastna/kärva på ankarbulten också med den konstruktionen?!
...
Ja, ankarbultarna kan kärva. men får får du anliggning, fast bromsarmen går till baks.....möjligen om rullarna som går mot S-kammen fastnat kan det göra så, men det brukar som regel vara när beläggen är slut...
Fredrik_ skrev:Prova om det räcker med en extra returfjäder på klockan/hävarmen.
Men vore ju bättre att veta att det INTE rullar en bil på väggarna med undermåliga bromsar för att någon tycker bilprovningen inte fyller någon funktion.
Ta isär och gör rent alltihop, samt smörj upp vid återmontering så har du nog bromsar som fungerar sedan.
(Och slipper filbyten vid bromsning!)
Håller absolut med, bättre att fixa problemet riktigt.
( för utom extra returfjäder, tror inte det blir så populärt.....)