Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarAllmänt om lastbilar

Mineraltransporter i Chile 2012.

1 inlägg • Sida 1 av 1
Här kan ni diskutera utbildning, regler och transporter samt allmäna frågor rörande lastbilar som sträcker sig över flera märken
Även allmäna veteranfrågor här

BD (trådstartaren)

#1 » 21:12:22, 18-06-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Reste runt i Sydamerika söder om ekvatorn i tio veckor i början av 2012. Noterade, som det verkade, att man körde runt med "grusbilar" i fjärrtrafik. Men kom underfund med att Chile är ett mineralrikt land och att det finns många små gruvor utan anrikning. I stället transporteras mineralet till något anrikningsverk. I allmänhet var det femaxliga trailerekipage men i Patillo var de större än de som används av Northland för kaunisvaaramalmen.

En annan egenhet var flera förekommande enkla hamnanordningar för att lasta stora fartyg. En enkel pir med transportband ut i sjön. För att fördela ut lasten ombord fick båten längdförhalas.

http://s25.photobucket.com/user/bengts/library/bil/Chile/Patilos?sort=4&page=1
BD
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:39:27, 18-03-2010
Maskintyp: Ej angivet




Återgå till Allmänt om lastbilar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se