LeifAndersson skrev:T.ex det sorgliga faktum att det kom in ett stort antal många helt nya totalhavererade varje höst till traktorskroten när handlarna städade gården inför vintern, under de få år de var i ropet! Fina blanka maskiner som det inte var mycket att spara från, sparades någon detalj sedan gick resten i "blå lådan".
De var av olika märken med ett gemensamt, de kom sågs och glömdes väldigt fort. En säljare hade fått tillbaka samtliga sålda av ett känt märke den sommaren! Det slutade med att konceptet dog ut och det lanserades en billig maskin med rem i rotorbalken i stället som lågprislösning, det blev bara obetydligt bättre men de tog ändå några år innan de började dyka upp som skrot. Sedan fick de "riktiga" betydligt dyrare rotorbalkarna ha marknaden för sig själv.
Ptr skrev:Tänk på att det är bönder som körde de där grejjerna. En vanlig bondetyp kör allt för hårt och för fort - och när det går sönder så skylls det på grejjerna.
Är många rotorbalkar och slåtterkrossar som gått åt fanders med.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst