Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumJordbruksmaskiner och -redskapVallmaskiner

Akut! Drivaxel sipma 120 rundbalspress

4 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera vallmaskiner här

robin.gustavsson (trådstartaren)

#1 » 21:12:47, 27-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Drivaxel, den mellan vinkelväxeln och kedjedriften small när farsan hade kört 20 meter idag. Taskigt läge när man har totalt 6 ha med torrt fint hö redo för press. Räddar nog allt nu med att ta in det löst men vi har många skiften kvar som inte är slagna än.

Möre maskiner har väl inte direkt briljerat tidigare med att få fram reservdelar i tid så kastar ut en krok här om nån har nå lik ståendes eller nått tips på andra vägar till reservdelar.

Svetsa och få det rakt duger nog varken min eller farsans kompetens till.

Skickat från min F5321 via Tapatalk
robin.gustavsson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:24:40, 05-08-2008
Ort: gävleborg
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: michigan 75-3a
Nissan n50
Bm terrier
international b414



igelkottar

#2 » 21:20:33, 27-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

:shake_hands: :shake_hands:
Bild
/Lillen

"Jag bryr mig faktiskt inte om vad folk tycker.
Jag gör vad jag har lust med."

Julia Child (1912–2004), ameri-
kansk kock och kokboksförfattare
Användarvisningsbild
igelkottar
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:53:53, 31-01-2008
Ort: Skövde
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Gutbrod 1050 Trädgårdstraktor m. Skopa, snöschaktblad och borstaggregat.

EE

#3 » 00:19:35, 28-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Den small rimligen av för att något gick kopiöst tungt eller tog tvärstopp längre bort i maskin? Fanns där antydan till tidigare skada?
Det går säkert att finna reservdel online i Polen, men det är tveksamt om det verkligen är lösningen på ert problem med pressen. Försök reda ut varför den gick sönder parallellt med sökande efter ny!
EE
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:06:03, 28-03-2009
Ort: Västernorrland
Maskintyp: Ej angivet

robin.gustavsson (trådstartaren)

#4 » 15:41:18, 28-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

EE skrev:Den small rimligen av för att något gick kopiöst tungt eller tog tvärstopp längre bort i maskin? Fanns där antydan till tidigare skada?
Det går säkert att finna reservdel online i Polen, men det är tveksamt om det verkligen är lösningen på ert problem med pressen. Försök reda ut varför den gick sönder parallellt med sökande efter ny!
Inga problem att dra runt pressen för hand nu så är så inne tvärstopp iallafall. Har varit med om att själva fingrarna som matar in i pressen går tungt tidigare men då sitter det brytbultar som brukar gå av först.

Lät som möre hade en axel på hyllan så vi håller tummarna att den dyker upp i början på nästa vecka.

Skickat från min F5321 via Tapatalk
robin.gustavsson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:24:40, 05-08-2008
Ort: gävleborg
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: michigan 75-3a
Nissan n50
Bm terrier
international b414


Återgå till Vallmaskiner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se