Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumJordbruksmaskiner och -redskapVallmaskiner

Rundbalspress

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera vallmaskiner här

bray65 (trådstartaren)

#1 » 16:20:48, 13-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Håller på med renovering av pickupen på en Deutz Fahr GP 230 OC. Men när jag nu har börjat på med monteringen har jag stött på ett problem. Jag har glömt att dokumentera hur lager och hållarna skall vändas för att komma i rätt läge i kurvbanan som styr vinkeln på upptagningsfjädrarna. Undrar därför om någon har en länk till beskrivning av hur monteringen skall ske?
En verkstadshandbok vore inte dumt! Jag har tittat i reservdelskatalogen och monterat efter bilden där, men det är ju inte säkert att det är rätt ritat, jag tycker det blir fel när jag försöker få ihop det. Tacksam för all hjälp jag kan få.
bray65
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:53:37, 08-11-2016
Sverige
Maskin: Bray traktorgrävare 1965 och Hatra Landsverk grävmaskin 1966. Valtra 600, Valtra 900, New Holland 45-66, New Holland TN-55.



bray65 (trådstartaren)

#2 » 21:36:26, 13-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Skam den som ger sig. Jag har efter att ha provmonterat ett antal gånger i olika positioner och använt de små grå kommit på hur det skall monteras. Men skulle någon "sitta" på en verkstadshandbok tar jag gärna emot den. :grin:

2 personer gillar det här inlägget.
bray65
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:53:37, 08-11-2016
Sverige
Maskin: Bray traktorgrävare 1965 och Hatra Landsverk grävmaskin 1966. Valtra 600, Valtra 900, New Holland 45-66, New Holland TN-55.


Återgå till Vallmaskiner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se