Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumJordbruksmaskiner och -redskapVallmaskiner

val av kombipress

49 inlägg • Sida 4 av 4
Diskutera vallmaskiner här

Johaniskogen85 (trådstartaren)

#46 » 14:49:31, 03-09-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

bonndräng98 skrev:Orkel och agronic pressar har glidlager med centralsmörjning, väldigt bra system som håller länge, inte så man måst byta lager varje säsong. Märkte just på våran agronic att lagrena till några valsar börjar vara slut, är ju ändå över 27000 balar på mätaren:mrgreen:

Johaniskogen85: förstår inte hur nå lyckast få förstört elektroniken på en sådan. Är nog ändå ganska bra och enkel elektonik på dom här maskinerna. Är det nåt specifikt som krånglar eller är den stendöd? Vilken årsmodell är pressen? Lägg gärna upp några bilder på den också:thumme:

Skickat från min NEM-L21 via Tapatalk
teoretiskt har de tvättat pressen innan försäljning, så databoxen som sitter fram på presssen är lite desfunkionerad. Den ger inte ström ut till givarna. Inte heller till nätmotor och så.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Johaniskogen85
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 23:09:42, 09-11-2015
Ort: vetlanda
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Jd 1510E
New Holland ts115A
volvo Bm 620
--Volvo bm 350Boxer--



bonndräng98

#47 » 15:10:47, 03-09-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kommer det nån signal till monitorn i hytten eller kommer det felmeddelanden, om så vilka slags fel? Går det ändå att bala med pressen? Är det den gamla eller den nyare monitorn på den? Styrboxen fram på pressen är enkel att öppna och kolla om det synns nåt ärgat eller annars förstört, hade upp den på våran maskin nyligen, dessvärre var inte felet i boxen. Kom felmeddelande på att det inte får kontakt med plastaren, som tur redde det sig med att putsa kontakterna till nödstoppen som sitter på stänkskärmen.

Skickat från min NEM-L21 via Tapatalk
bonndräng98
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 20:42:34, 08-02-2017
Ort: Nedervetil
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Lännen T14

Johaniskogen85 (trådstartaren)

#48 » 16:16:48, 03-09-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

bonndräng98 skrev:Kommer det nån signal till monitorn i hytten eller kommer det felmeddelanden, om så vilka slags fel? Går det ändå att bala med pressen? Är det den gamla eller den nyare monitorn på den? Styrboxen fram på pressen är enkel att öppna och kolla om det synns nåt ärgat eller annars förstört, hade upp den på våran maskin nyligen, dessvärre var inte felet i boxen. Kom felmeddelande på att det inte får kontakt med plastaren, som tur redde det sig med att putsa kontakterna till nödstoppen som sitter på stänkskärmen.

Skickat från min NEM-L21 via Tapatalk


Ja det kommer signal till monitorn, och allt annat fungerar, det är sonika ett avbrott i kretskortet. Det har kg oxå haft ur och. U tillsvidare matar jag givare med direktström och chassi-jord
Vilket gör att allt fungerar.

Nackdelen är ju nätlindningen, där har jag fått styra den med en knapp.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Johaniskogen85
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 23:09:42, 09-11-2015
Ort: vetlanda
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Jd 1510E
New Holland ts115A
volvo Bm 620
--Volvo bm 350Boxer--

Johaniskogen85 (trådstartaren)

#49 » 16:17:33, 03-09-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Johaniskogen85 skrev:
bonndräng98 skrev:Kommer det nån signal till monitorn i hytten eller kommer det felmeddelanden, om så vilka slags fel? Går det ändå att bala med pressen? Är det den gamla eller den nyare monitorn på den? Styrboxen fram på pressen är enkel att öppna och kolla om det synns nåt ärgat eller annars förstört, hade upp den på våran maskin nyligen, dessvärre var inte felet i boxen. Kom felmeddelande på att det inte får kontakt med plastaren, som tur redde det sig med att putsa kontakterna till nödstoppen som sitter på stänkskärmen.

Skickat från min NEM-L21 via Tapatalk


Ja det kommer signal till monitorn, och allt annat fungerar, det är sonika ett avbrott i kretskortet. Det har kg oxå haft ur och. U tillsvidare matar jag givare med direktström och chassi-jord
Vilket gör att allt fungerar.

Nackdelen är ju nätlindningen, där har jag fått styra den med en knapp.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bild



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Johaniskogen85
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 23:09:42, 09-11-2015
Ort: vetlanda
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Jd 1510E
New Holland ts115A
volvo Bm 620
--Volvo bm 350Boxer--


Återgå till Vallmaskiner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se