Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumJordbruksmaskiner och -redskapVallmaskiner

Trasig Fella TH 520d Hydro

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera vallmaskiner här

Arso (trådstartaren)

#1 » 11:06:03, 06-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej
Håller på att försöka laga min hövändare så jag kan ställa undan den i väntan på nästa år. En av rotorerna började kugga över så det blev till att låna annan av grannen. Plockat isär så långt jag kunnat och kan konstatera att drivning och kugghjul ser fräscha ur, men det är glapp i själva rotorn, jag är ingen expert men misstänker lagerras. Jag vill såldes plocka isär och kolla inuti, ersätta det som är trasigt plocka ihop och testköra. Men hur får jag isär rotorn? Hittade bara en sprint att knacka ur, så det är gjort. Misstänker att det bara ska gå att dra ner (upp på bilden) men det sitter som berget. Tänker jag rätt och det är bara mängden våld som begränsar?

Bild
Arso
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 21:02:47, 05-08-2019
Ort: Jönköping
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 5450
Case International 585 XL
Nordsvensk



Arso (trådstartaren)

#2 » 22:09:52, 17-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fanns tydligen en brytpinne till under metallplattan ovanför fjädern. Upptäcktes inte förrän fjädern började säcka ihop under värmning. Blev att knacka ur den med och sedan gick det att dra upp med en lageravdragare och mera värme. Nu ska jag bara pilla ut resten också för kontroll av skadeläget.
Arso
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 21:02:47, 05-08-2019
Ort: Jönköping
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 5450
Case International 585 XL
Nordsvensk


Återgå till Vallmaskiner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se