Den är sidomonterad grova röret med böj på i bild 3 kopplar du i lyftarmana Sen det böjda röret som sitter fram på hacken skall fästas med det andra fästet på bild tre (tror jag) Men saknas nån vinkelväxel? Är nog en del å bygga om om du skall göra den bogserad
Finns ju ett litet rör som man kan sätta in till vänster Framför slaghacken Med koppling till jordbruksdrag Så man kan boxers den efter traktorn Men vet i så fall inte hur man ska få till kraftöverföringen
Det är bara under transport du bogserar slaghacken, vilket antagligen det böjda röret framför hacken är tänkt till. Med tanke på designen skulle jag gissa tidigt -70 tal. Har för mig att JF hackarna bruka heta FH (iaf de lite nyare årsmodell) och ett nummer som anger arbetsbredd. Som Bert skriver så saknar du en vinkelväxel, och det är nog inte värt besväret att göra den bogserad.
Det ska sitta ett stag mellan ram (på traktorn) o slaghack så att den håller sig mot ramen när man backar, alternativt svänger fullt höger. Annars kan krf-axeln som går tvärsöver till hacken åka isär.
Inget är så bra att det inte kan förbättras. Klart jag läser bibeln "Ordspråksboken 21:19"
BM425 skrev: Det ska sitta ett stag mellan ram (på traktorn) o slaghack så att den håller sig mot ramen när man backar, alternativt svänger fullt höger. Annars kan krf-axeln som går tvärsöver till hacken åka isär.
Det staget syns på bilderna. Sitter inbyggt i skyddet för kraftöverföringsaxeln.