Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumJordbruksmaskiner och -redskapVallmaskiner

Någon här som har bra koll på agronic 1500? Har några frågor

4 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera vallmaskiner här

alex_xx (trådstartaren)

#1 » 19:17:41, 01-08-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!

Är det någon här som har en agronic agropack 1500 som har koll på justering av hastigheter osv?

Jag har inte orginalmanualen till den men det finns en manual på nätet till 1510 och 1530, mycket är lika men just justeringen av sveparmshastighet och rotation på bord verkar inte vara det..

Problemet grundar sig i att den inte klipper plasten som den ska, armen går upp och balen fortsätter snurra men när kniven går ner hinner den bar ta halva plasten vilket resulterar i att vid nästa bal rivs plasten av och man får gå ut och manuellt knyta fast plasten.

Jag tänkte därför justera ner sveparmshastigheten på det långsamma läget genom att först justera på den stora ventilen under hydraulpaketet, skruvade ut skruven några varv men hastigheten ändrade sig inte så jag skruvade tillbaka den. Klättrade istället upp på sveparmen och justerade på blocket som sitter på hydraulmotorn där men det gav inte heller någon större skillnad.

Problemet uppstod vid nästa plastning, nu gick bordet så långsamt så plasten överlappar ca 80 procent istället för som innan ca 50.

Har någon koll på hur jag justerar in maskinen rätt igen och hur jag får ordning så balen hinner snurra tillräckligt långt efter att sveparmen stannat så plasten hinner dras ner tillräckligt så piggen på hudraulstången kan greppa hela plasten?
alex_xx
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 19:36:34, 18-07-2022
Ort: Jämtland
Sverige



Michael Meier

#2 » 15:13:18, 03-08-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Några bilder på grejjerna du skruvade på ?

Är det en singelinplastare ?

Här har du support, ring och kolla om dom har någon info kvar om inplastaren

+358 44 7657 376

eller mail

varaosat@agronic.fi
/Michael M
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige

Berntson

#3 » 17:18:51, 03-08-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det sitter en Agronic inplastare på min Orkel kombipress. Första ventilen på den ska vara ytterst lite
öppen, högst ett kvarts varv, därefter justeras övriga ventiler.
Berntson
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 17:12:42, 31-03-2019
Ort: Bollnäs
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 6480

alex_xx (trådstartaren)

#4 » 13:17:02, 20-07-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nytt år och nya försök, jag ska ta kort på den jag justerade på men det är ett litet block ovanpå själva sveparmen, den överlappar vid test iår fortfarande bara ca 1 dm per lager.

Har någon justerat sveparms alternativt hastigheten på rullarna på bordet?
alex_xx
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 19:36:34, 18-07-2022
Ort: Jämtland
Sverige


Återgå till Vallmaskiner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se