Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumJordbruksmaskiner och -redskapVallmaskiner

Koppla rotorslåtter till David Brown 880

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera vallmaskiner här

JakobHe (trådstartaren)

#1 » 20:03:25, 22-08-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej.

Köpte nyligen min första rotorslåtter, en Farendlöse. Jag tänkte koppla den till min David Brown 880 men har stött på problem.

Att koppla den i trepunkten är inga problem men att få dit vajern som håller slåttern vågrät är värre.
När slåttern är kopplad i trepunkten och ligger vågrät på backen så är vajern ca 30 cm för kort. Jag testade att koppla på en 30 cm förlängning men då hänger slåttern neråt när jag lyfter den med hydrauliken.
Det verkar nästan som att mina lyftarmar är för långa så att slåttern hänger för långt ut vilket gör att vajern är för kort.

Jag kopplade vajern i fästet som sitter vid vänster bakhjuls insida då det verkade logiskt. Ska vajern kopplas till detta fäste eller ska den kopplas någon annanstans? Jag har inga stabiliseringsstag på traktorn så hela slåttern lutar om vajern inte kopplas.

Hur får jag dit vajern utan att hissa upp hela den roterande delen med domkraft etc?

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

1 person gillar det här inlägget.
JakobHe
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 11:16:33, 17-11-2022
Maskintyp: Traktor
Maskin: David Brown 880. Åkerman EW150C.




Återgå till Vallmaskiner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se