LasseP skrev:Vad kör ni för maskiner från kellfri Emil? Vad är det som ger sig? Chassit,leder,tappar?
EmilPersson skrev:tänkte ha den på MF 595'an istället för ford 4000.
Bengt Erik Eriksson skrev:EmilPersson skrev:tänkte ha den på MF 595'an istället för ford 4000.
Eftersom jag har så svårt för de blåa traktorerna tror jag det hade gått mycket bättre om du kört med 595an från början.
Nåväl tror du kan bli väldigt nöjd med en agrimaster..
Gunnar i Sörby skrev:Har kört en Kellfri vertikalklippare med Y-slagor utan problem sedan 2007. Har 2 stödhjul bak men ingen rulle. Putsar 5-10 hektar bete plus en mil vägkanter med lite sten och sly varje år. Kostade 23000 + moms, 225 bred med hydr sidoförskjutning.
EmilPersson skrev:Bengt Erik Eriksson skrev:EmilPersson skrev:tänkte ha den på MF 595'an istället för ford 4000.
Eftersom jag har så svårt för de blåa traktorerna tror jag det hade gått mycket bättre om du kört med 595an från början.
Nåväl tror du kan bli väldigt nöjd med en agrimaster..
Kommer dock sakna kraftutaget på forden, gillar det skarpt. skönt med kopplings oberoende.
595'an kändes lite överkurs för den betesputsen, sedan så hade vi bara forden som orka med den när den köptes, ferguson är ett senare tillskott.
Stridis2 skrev:Gunnar i Sörby skrev:Har kört en Kellfri vertikalklippare med Y-slagor utan problem sedan 2007. Har 2 stödhjul bak men ingen rulle. Putsar 5-10 hektar bete plus en mil vägkanter med lite sten och sly varje år. Kostade 23000 + moms, 225 bred med hydr sidoförskjutning.
Är den mörkgrön eller ljusgrön? Har läst här tidigare att de äldre Kellfri, som då har en ljusare grön färg, var tillverkade i forna östeuropa medan de nyare mörkgröna kommer från kinaland. De ljusgröna skulle vara riktigt bra (i alla fall för att vara Kellfri ) enligt de skribenter jag läste medan de mörkgröna kinamaskinerna var erbarmerligt dåliga.
Jag har en 250 cm ljusgrön med Y-slagor som jag driver med en gammal trött IH624 (58 pållar original). Jag är förvånad över både kvalitén på maskinen och hur lättdriven den är. Det ska vara mycket högt och tjockt gräs om motoreffekten bestämmer växel. Oftast är det hur skaktålig jag är som bestämmer hur fort jag kör.
LeifAndersson skrev:are ett nytt lager gick det varmt utan att jag kunde spåra orsaken! Lagret var ett normalt handelslager som köpts hos lagerspecialist så själva lagret ska det inte vara något fel på. Och rotoraxeln verkade vara skapligt rak och i hyfsad balans. Min teori blev att lagret var så underdimensionerat så det inte pallade för belastningen av remspänningen när de måste spännas rätt hårt för att inte slira!
Någon fler som varit ute för något liknande med dessa? Jämförde med lagren på vår Epok och det en jäkla skillnad!
Kanske 3ggr så grovt på Epoken som jag tror är Italientillverkad i grunden.
Der skal ikke være olie i akselrøret.
agvg skrev:Hvor fornøyd er du med denne og leveringen fra P Lindberg? Lurer på og kjøpe en slik til neste år
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 1 gäst