Offside skrev:Jag skaffade en sån här:
Drag ut kolven, fyll på tunn
olja, sätt tillbaka kolven, sätt fast den på nippeln, knacka till med en hammare.
Brukar funka för det mesta. Problem om det gått så länge så hålet i bussningen har klämts ihop.
Man bör köpa sig några oringar i
reserv då dom har en tendens att gå sönder. Jag har en sån smörjställesöppnare och den har fungerat väldigt bra på de flesta ställen, jag brukar först testa direkt med smörjnippeln, använder då riktig rostlösning, går inte det så tar jag bort smörjnippeln och förvissar mig om att inte nippeln sitter igen, fortsätter med att rensa ur kanalen med smal
skruvmejsel, sträng samt bromsrengöring, sprutar in bromsrengöring, dit med nippeln, fyller vitaliseraren med bromsrengöring och klappar till. Lossar det inte då brukar det få dra några dagar, knackar in lite mer bromsrengöring då och då. Sen tar jag åter ut nippeln rensar ut fyller med rostlösning dit med nippeln, fyller vitaliseraren med rostlösning och klappar till, oftast då brukar skiten släppa.
Loke
Har alltid trott att Monty Python varit fiction, men nu får vi se pajaseriet varje dag...