Hej,
Tuvbyggaren här igen, redo att förnöja, förbrylla och förarga er med mina tokroliga och tragiska misstag med maskiner som förtjänar bättre.
Vid grävning av dränering fick jag soppatorsk i eftermiddags möjligen förvärrad/orsakad av kraftig lutning på maskinen. Heldumt förstås att inte kolla bränslenivån igen efter mkt körning i går. Jag tankade i 25 l och motorn startade och gick en 5 sek men ströps sen igen.
Nödvändigt att LUFTA bränslesystemet på något vis antar jag, men hur? Hittar inget om detta i min gula pärm med instruktioner. När det gällde MF35:an fanns ju utförliga teckningar osv (o då tog det mig ändå ett par veckor att begripa allt o få igång den), men här hittar jag nada.
Jag är på ofattbar nybörjarnivå, så alla instruktioner och råd är välkomna, ju mer pedagogiska och bildmässiga desto större chans för mig. Finns länk/pdf på formella instruktioner, Åkerman själva måste väl ha tryckt upp några?
Mvh
Tuvb.