Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexÅkermans[Åkerman] Service

Trött H7MC 26000 tim Twinhjul

2 inlägg • Sida 1 av 1
Frågor? Problem? Snacka om Åkermans teknik här ...

Janrik (trådstartaren)

#1 » 02:50:25, 01-03-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!
Trött allmänt, speciellt i driven och svängen, lite piggare när den är kall. Om jag stänger Säkerhetspinnen blir det lite mer driv. Svängen blir jättebra om jag samtidigt drar i stödbenshydraulen. Samma om skopan sitter fast i RT.
På rak väg varvar den mycket bra. I backarna varvar motorn bra, men jag måste växla ner, stannar i svag lutning.
Kan man justera? Eller renovera P1? Dieselmotorn verkar ok, startar lätt, drar lite olja.
Även bommen blir slö när maskinen blir varm. RT snurrar sakta.
Tomgång/automatgas 1350 varv är lagom vid kall. Vid varm måste jag öka för att lyfta bommen vid fullt utligg.
Tacksam för svar!
/JR
Janrik
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 15:07:01, 19-06-2016
Ort: Karlskrona
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Åkerman H7Mc



fretchi

#2 » 09:31:22, 01-03-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kolla så du har rätt tryck på servohydrauliken till att börja med. Mät sedan tryck på de övriga pumparna och se om du kan justera trycken till rätt spec.
fretchi
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:16:09, 04-07-2011
Ort: Hakkas
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo T31, DB 880, LM 642, VMV Stalo, DB Cropmaster, Komatsu PC228, BM 4300


Återgå till [Åkerman] Service

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se