Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexÅkermans[Åkerman] Service

Slangspecar h7c

4 inlägg • Sida 1 av 1
Frågor? Problem? Snacka om Åkermans teknik här ...

Hamlet (trådstartaren)

#1 » 15:38:50, 03-03-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild

Hej igen,

Fler nybörjarfrågor :) Kan man finna specar på slangar/kopplingar någonstans? Har en snubbe som skall hjälpa mig men han finns några mil bort och det vore fint om han kunde pressat och tagit med sig. Primärt är det Bom+ från ventilpaketet till bomfästet som läcker vilket enligt servicemanualen är nr. 320 artnr. 233788 samt 4st o-ringar nr. 325 artnr. 12287.
Bonus: Någon som klurat ut ett bra sätt att få loss slangen nere vid bomfästet (320)? Är den inre längst ner mot hytten, dvs. rent överjävlig. Det två undre bultarna gick att nå med vinkel och förlängare, men de övre bultarna ser helt omöjliga ut. Där är slangkopplingen i vinkel i vägen och spontant ser det ut som om man först måste plocka bort alla kringliggande slangar och försöka ta bultarna med blocknyckel ovanifrån.

Sen har jag en riktigt sunking slang med mycket svett och blåsor som jag ev. tänkte ta samtidigt, en av de fyra som går rakt upp vid bomfästet, 2:a från hytten. Nr. 395 artnr. 48179 samt o-ring 12287 igen. Den vore oxå fint om man kunde hitta en spec. på.

Mvh.
Daniel
Hamlet
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 11:40:51, 16-10-2019
Ort: Ale
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)



Anton

#2 » 16:39:30, 03-03-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Lite större slangtillverkare har specen. Det är ju lite olika vinklar och vridningar.
Shop : www.gremminger.se
Kolla http://www.gremminger.se

Textiltryck&Dekaler
Användarvisningsbild
Anton
Grundare
Grundare
 
Blev medlem: 18:08:03, 11-10-2003
Ort: Skeppshult/Sverige
Sverige

Martin.Eriksson

#3 » 17:16:54, 03-03-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är ju flänskopplingar så brukar räcka å släppa lite på bultarna på ena halvan å ta bort den andra. Är det allt för trångt kan man få ta bort nån slang breve.. Ja sprängde en av dom där breve hytten med fullt tryck, kan lova de blev fontän då

Skickat från min G8141 via Tapatalk
Martinsgrävoentreprenad på instagram
Det är aldrig för sent å ge upp..
Användarvisningsbild
Martin.Eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:27:32, 10-01-2006
Ort: Hudiksvall
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Huddig 960c6

Hamlet (trådstartaren)

#4 » 22:04:48, 04-03-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ok, tack för info. Nån som vet klassning på 1" resp 3/4" slangarna från ventilpaketet? Texten på mina är bortnött. 4 stål elller mer?
Hamlet
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 11:40:51, 16-10-2019
Ort: Ale
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)


Återgå till [Åkerman] Service

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se