Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterEfterlysningarShop

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumFlyg

Min Piper PA-24 Singel Comanche

91 inlägg • Sida 7 av 7
Diskutera flygteknik här

Janson1 (trådstartaren)

#91 » 19:28:36, 17-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

En annan grej, höjdrodret är av stabilatortyp, dvs. hela roderytan vrider sig. Detta system måste man balansera tills man får jämnvikt. MAO. Ett frikopplat roder får inte vrida sig mot stopp framåt eller bakåt utan det skall råda jämnvikt. Det finns en balansarm framför rodret där man kan lägga till/ta bort stålplattor tills jämnvikt råder. Vårat var för baktungt efter målningen så jag fick göra en platta på ca 60 gram för att just få jämnvikt. Foto på det kommer, nån gång.

1 person gillar det här inlägget.
Janson1
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:50:52, 21-03-2010
Ort: Västra Götaland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Bobcat X125 (2.3 ton)
case cx15 (Kubota kx41)
+ div. flygplan, helikoptrar
Senaste renoveringsobjektet:
Piper PA-24 Comanche från -64
Dexta från -61
Ford 1900 4 wd. (Shibaura)
Husaberg FE 400 och en Gasgas 400

GLIDLAGER - LEDLAGER - BUSSNINGAR - KULLAGER - RULLAGER - TÄTNINGAR - LÄNKHUVUDEN
www.debearings.se



Återgå till Flyg

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



BA Trading AB

Trucking

Älmeboda Maskinservice

trailerbeg

OilQuick

Alftaprodukter

TK Traktordelar

Hammars verkstad AB

D&E Bearings AB

http://www.RESERVdelar24.SE

Bildelar24.com

Vikabacken

Klaravik

Bobcat

glappfri.nu

Beck Maskin

Crazyride

ME

Ygsbostudios

Koneita

Kilremslagret

Nordicc

Bra Verktyg

XLKLäder

SSL Certificates