Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterEfterlysningarShop

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumFlyg

Min Piper PA-24 Singel Comanche

211 inlägg • Sida 15 av 15
Diskutera flygteknik här

Janson1 (trådstartaren)

#211 » 21:26:22, 11-05-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ang clipsen så va dom ganska lätta att få på plats, så länge armarna räckte till. I vårat fall så gick det lätt men jag kan tänka mig större tankar... Jag tror säcktankar tillhör mest det förflutna, jag vet ingen ny flygmaskin som har säcktankar i dag. Den "nya" PA-28 serien fick metalltankar från början. Men det verkar som säcktankar är på väg tillbaka inom helikopteriet, Robinson som tillverkar helikoptrar har pga att få bättre haveriutgång installerat säcktankar i befintliga aluminiumtankar för att just undvika bränsleläckage vid så hårda landningar att strukturen ger vika. Att ha tank i tank kostar både vikt och mängd men dom har ändå valt denna lösning.

3 personer gillar det här inlägget.
Janson1
Fler än 500 inlägg

Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Bobcat X125 (2.3 ton)
case cx15 (Kubota kx41)
+ div. flygplan, helikoptrar
Senaste renoveringsobjekten:
Piper PA-24 Comanche från -64 (flyger nu)
Ferguson Grålle/VW diesel 1952/2002 (rullar nu)

GLIDLAGER - LEDLAGER - BUSSNINGAR - KULLAGER - RULLAGER - TÄTNINGAR - LÄNKHUVUDEN
www.debearings.se

Återgå till Flyg