Janson1 skrev:Ja, Comanchen tuffar på bra. Vi var på Gotland för ett par tre veckor sedan. Från västkusten till Bunge på norraste Gotland på under 1 och en halv timma, det blir en smal sak att åka dit då. Det jag upptäckte var att det är mellan 10-20 minuter över öppet hav som man inte når land på om motorn stannar... Så till nästa gång så finns det en nyinköpt livflotte för 4 personer som alltid skall vara med. Den väger bara 9 kg så den kommer att ligga på hatthyllan ganska lätt åtkomlig utifall att... Jag är nog lite nojig men min flygarkompis och arbetskamrat sedan flyget fick motorstopp högt upp i Canada för en del år sedan och fick stå på ett isflak i 18 timmar utan räddningsutrustning förutom överlevnadsdräkt. (Ja, han hade livbåt men den försvann i samband med nödlandningen) Min arbetskamrat och han som åkte med klarade sig i alla fall tack vare en räktrålare som avbröt fisket och åkte raka vägen till dom nödställda i 18 timmar och fann på dom där dom borde varit... Men detta är en annan historia!
Den historien med din kamrat hörde jag på radio, den va osannolikt, ryslig, kommer aldrig att glömma den, och det va din kamrat, huaa.. tuff kamrat du har
Då förstår jag att du vill ha båten lättåtkomligt, jag skulle ha två...