Janson1 skrev:Möjligtvis "annorlunda teknik i flyg?" här på M. behandlar sporrhjul. Annars finns det spaltmeter av text, på engelska heter det "taildragger". Läs gärna på om olika plans bra och dåliga sidor men till sist så behöver du ett cert av något slag, helst med certet i hand innan fpl-köp.
Absolut ska jag ha ett cert, och jag kommer ta cert före jag köper plan. Men jag tycker det är dels roligt att lära mig om de olika planen och dels för att lättare bestämma mig för vilket certifikat jag faktiskt borde satsa på.
Jag ställer inte frågorna för att jag är i köpartagen men innan jag te.x tar cert för tmg är det ju bra att veta att jag kommer ha råd med ett vettigt plan.
Känner ingen som flyger eller har någon kunskap i ämnet så därför vänder jag mig hit, jag har inte för avsikt att köpa ett plan och tro att jag ska kunna "fulflyga". jag har även lagt ned planerna på att bygga mitt första plan, anledningen till frågan om hurvida man får lov att bygga sitt eget motorsegelflyg, är för att jag känner mig själv. Tar jag certifikat och köper mig ett plan så vet jag att någon gång kommer jag vilja bygga mitt eget. Och då är det bra att veta före jag tar certifikatet, att den möjligheten finns. Annars hade det varit en grund till att välja ul-b framför tmg, för möjligheten att någon gång få bygga sitt egna flygplan måste finnas där.
Skickat från min F5121 via
Tapatalk