Fortsättning... Förgasaren monterades och jag passade på att kolla så vevhusventilationen är säkert öppen vilket den är men då såg jag att det saknades en blindplugg på en av cylindrarna så den sög ju en massa tjuvluft den vägen, se bild:
Sen med en annan plugg monterad:
Ang generatorn så kommer nog kolen igång av sig självt bra den får gå ett tag. Vidare så var det en glappkontakt mellan D+ och regulatorn som jag tror jag hittade. Men förgasaren flödar nästan över fortfarande och det beror på att bensinpumpen lämnar nästan 2 Bar, den skall lämna under 1 Bar. Det visar sig sitta fel typ, en som är gjord för insprutning/turbo så nu får vi leta upp en av rätt typ inför nästa start. Dörren, det är ett surt kapitel... Fast den bara har en dörr så passar den ganska dåligt i dörrhålet.
Bägge öglorna till dörrsprintarna är exentriska via 70-80 fina
splines så det finns många kombiationer där 75-80 % går bort precis direkt, men dom andra 20-25 % har vi bråkat med nu senaste dagarna, efter mycket justeringar så passar den hjälpligt. Vi tog bort gummi-listen för att lättare få till alltihopa så nu är det bara en ny
list som saknas? Vid dagens provkörning så var oljetrycket i lägsta laget så övertrycksventilen har fått 3 extra brickor på fjädern, får se hur mycket det gör. Vi har två radior som nu har blivit monterade och vi har provat bägge navdelarna (VOR), bägge instrumentlandningssystemen både i höjd och sidled (ILS) och dom visar rätt och lika. Däremot fick jag inte Marker Beacon till att funka, vet inte om det är flygplanet eller min testutrustning som krånglar... Det får felsökas en annan gång. Vi passade på att tvätta planet från förra årets skit så nu skiner lacken och rutorna fick sig en körare med rubbing (typ Autosol) så dom blev mycket bättre, det närmar sig!!!