Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenSkyddskläder/skyddsutrustning/rengöring

Hetvattentvätt tänder inte. (KEW 38A2VA)

17 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera skyddskläder/arbetskläder, skyddsutrustning, personlig hygien, lokalvård och maskinrengöring här

Stridis2 (trådstartaren)

#16 » 18:55:51, 16-05-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag började skriva ett långt svar som försvann, men det mesta täckte TF in. Jag blev också varnad för oljebrännares tänddon inte skulle bli långlivade eftersom tvätten har spänning på hela tiden, även när man kör i rent kallvattenläge.
Skulle kanske gå att bygga om så en oljebrännares trafo bara får ström när det behövs... :klia:
Som det står i tråden ovan så fick jag tag på en trafo från någon annan tvätt. Byggde egen hållare och monterade. Fungerade ypperligt.
Jag tror alltså att du kan ta trafo från nästan vilken hetvattentvätt som helst, i alla fall de lite äldre. Säkert en massa integrerad elektronik i de nyaste som gör dem till sämre objekt för din del.
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624



bl1958

#17 » 08:19:55, 18-05-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej, Tack för detta! Jag får kolla runt lite på andra tvättar och möjliga transformatorer.. finns original hos Nilfisk/kew men närmare 7000kr för en trafo känns lite väl bra på den maskinen :uupps:
Tror detta får bli ett projekt när mörkret faller på i höst/ vinter :smile:

/ Christoffer
bl1958
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:28:55, 18-05-2019
Ort: Ulricehamn
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Hainzl 200 LSE


Återgå till Skyddskläder/skyddsutrustning/rengöring

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se