Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenSkyddskläder/skyddsutrustning/rengöring

Problem med högtryckstvätt

32 inlägg • Sida 3 av 3
Diskutera skyddskläder/arbetskläder, skyddsutrustning, personlig hygien, lokalvård och maskinrengöring här

Åsa-Nisse

#31 » 18:53:01, 25-02-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det var mycket skrivet om samma fel som jag får titt och tätt på min tvätt som står lite för länge mellan gångerna och jobbar med kommunalt kalkrikt vatten.
För mig är det munstycket som kalkar igen så att det blir för litet hål. Då sticker trycket och pumpen avlastar till en pissestråle. Släpper man handtaget så blir det precis som du beskriver sen när man trycker in igen. En puff och sen inget.
Räta ut ett gem och rensa hålet i munstycket, eller om du har rensnålar till gassvetsmunstycken, så ska du se att den blir som ny.
Åsa-Nisse
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:37:03, 26-07-2012
Ort: Mitt i Småland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valmet 6200, 3,5 t grävare, Terri mm



AN (trådstartaren)

#32 » 18:45:55, 14-04-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu fungerade tvätten bra i ca 3år. Kör iof långt från dagligen.
Men idag när jag skulle tvätta, så märkte jag att det var hål på ett ställe på lansen, en 20cm från munstycket. Det är en ledad lans, så det är ju nån gummi/plast historia i själva leden. Där pissade det 2-3 småstrålar. Men den tvättade bra i ca 3-4 minuter, sedan tappade den tycket helt.
Jag får byta till en hel lans, men är det troligt att det är detta som är felet, eller ska jag felsöka mer på den innan jag skaffar ny lans?
Den får vatten, för vattenbehållaren hålls fylld, och det är fritt flöde ända till pumpinloppet. Det är det jag kollat, innan jag tröttnade för kvällen.
Det är en reno-lans, böjbar, verkar vara "made in Denmark". Finns det reservdelar till dem? Jag får googla, men tänkte att nån kanske köp delar till dem?
AN
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:19:02, 09-12-2009
Ort: Värmland
Sverige


Återgå till Skyddskläder/skyddsutrustning/rengöring

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se