Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenSkyddskläder/skyddsutrustning/rengöring

Vintermössa

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera skyddskläder/arbetskläder, skyddsutrustning, personlig hygien, lokalvård och maskinrengöring här

QV_ (trådstartaren)

#1 » 23:08:35, 13-10-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Eftersom det dök upp en skotillverkare i en tråd så tänkte jag att det var dags för en mösstillverkare.

Inför min resa till Grönland där jag åkte hundspann och tältade en vecka mitt ute i ingenstans så behövdes en ny mössa.
Valet föll på Atelje Klea https://ateljeklea.com/ Varför kom jag inte ihåg nu (det är 10 år sedan) men mössan är helt klar min favo som inte får förloras.
Kollade hennes sida och just nu finns det inga mössor på den, Jag har nog skrivit i någon annan tråd att jag är rätt tjockskallig med mina 63+ i storlek så att hitta något som sitter bra i ordinarie sortimentet är inte så lätt. Denna är då beställd i min storlek.

Mössan passar verkligen i kallt väder, både stillasittandes och rörligt. Hon vet vad hon gör.

Köpte förövrigt ett par sälskinsvantar till frun under resan. De går inte att använda om det är varmare än -15 grader.

Naturmaterial är häftigt.
Nybörjare på grävning. Satt 80 timmar i en Kubota kx151 innan jag köpte min första grävare september 2016.

3 personer gillar det här inlägget.
QV_
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:15:11, 07-09-2016
Ort: Mariefred, Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: er:
Yanmar YB401W -92
Benford 3000 -99
Atlas copco VT6-DD -65




Återgå till Skyddskläder/skyddsutrustning/rengöring

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se