Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenSkyddskläder/skyddsutrustning/rengöring

Stridis kabintvätt

18 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera skyddskläder/arbetskläder, skyddsutrustning, personlig hygien, lokalvård och maskinrengöring här

AN

#16 » 22:35:17, 20-12-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Stridis2 skrev:Jag har kört en del med hetvattentvätten när jag har haft smutsiga saker, men det är omständigt att dra fram den och lite besvärligt med mindre delar.

Det var kabintvätt med värme jag syftade på i mitt inlägg.

1 person gillar det här inlägget.
AN
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:19:02, 09-12-2009
Ort: Värmland
Sverige



MN

#17 » 07:28:14, 18-02-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kul att träffa en maskinst IRL! Synd att jag hade så mycket annat att stå i annars hade du stora rundvisningen :-)

Man skulle kunna tänka sig att minimera volymen tvättvätska men då måste du lösa skitavskiljningen på ett bättre sätt och även byta oftare men det kanske är ett alt att bara köar med 100 liter istf 500?

M
MN
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 07:53:32, 27-08-2007
Ort: Europa

Stridis2 (trådstartaren)

#18 » 07:57:45, 18-02-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är en idé som tål att tänkas på. Dock står tvätten i ett kallutrymme just nu så det kommer inte att göras någonting (som inkluderar att vattenfylla den) med den innan våren. :snow:

Jag var bara glad jag kom ihåg att dränera pumpen efter tvätt så den inte stod vattenfylld och frös sönder under vintern... :vissla:
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624


Återgå till Skyddskläder/skyddsutrustning/rengöring

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se