Forumindex

ForumindexForumindexDownloads

Visa forum för datorns webbläsare

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenSkyddskläder/skyddsutrustning/rengöring

Hur får ni händerna rena?!

125 inlägg • Sida 9 av 9
Diskutera skyddskläder/arbetskläder, skyddsutrustning, personlig hygien, lokalvård och maskinrengöring här

QV_

12:52:20, 06-04-2018

själv håller jag byxfickorna rena.... Då blir man inte smutsig :-)
Nybörjare på grävning. Satt 80 timmar i en Kubota kx151 innan jag köpte min första grävare september 2016.

1 person gillar det här inlägget.



mimeck

17:07:16, 07-04-2018

Har nog skrivit det förr:

Yes och kaffesump eller bara yes.

Kanske fick tippset om kaffesump här på forumet en gång i tiden?

silverryggen

23:37:11, 09-04-2022

Go kväll

Jag har Biltemas handrengöring på 1 liters flaska sedan innan och har följt denna tråden i drygt en vecka.
Idag så skulle jag byta hjullager fram på lilla dotterns Saab 95 årsmodell 2000.
Lagerhuset måste dras ut med en typ av avdragare som även kan pressa i det nya lagret och navet med.
Smutsigt och skitig om händerna blir man av detta jobb kan jag säga.
När det var dags att tvätta händerna inför en fika nu i eftermiddag,så vet jag sen innan att Biltemas handrengöring inte är
det mest effektiva,men bättre än vanligt diskmedel i alla fall.
Jag började att tvätta händerna med Biltemas handrengöring och fick minst sagt dålig effekt,men så provade jag att blanda
i lite Yes handdiskmedel.
Vilken enorm skillnad på resultatet ,skiten bara rinner av och man tror knappt att det kan bli sådan enorm skillnad på "verkningsgraden"
vad det gäller att lösa besvärlig smuts.
Jag avslutade med Dove handtvål och händerna är både mjuka och fina och framför allt rena.
:idee3: :vissla: :skriva2:

3 personer gillar det här inlägget.

gaffa

22:38:30, 17-09-2022

Biltemas handrengöring var en gång en riktigt bra produkt. Nu har de försämrat den för fjärde gången, helt värdelös nu en grönfärgad vätska med en konsistens som påminner om utspätt vatten
"Det gör inget om lantbruket går med förlust för banken säger att det är okej" :cool:

På vår firma har vi alla reservdelar hemma som finns i lager

qqq

10:32:18, 18-09-2022

gaffa skrev:Biltemas handrengöring var en gång en riktigt bra produkt. Nu har de försämrat den för fjärde gången, helt värdelös nu en grönfärgad vätska med en konsistens som påminner om utspätt vatten

Man kan undra om det är en medveten och konsekvent taktik att man börjar med att sälja en ok produkt för att få den accepterad och med tiden medvetet försämrar den för att förbättra vinstmarginalen..